Alina Kozarkiewicz

Alina Kozarkiewicz

CAR 2022 obraz

CAR-driven research

Czego może nauczyć lub czym zainspirować konferencja dotycząca współczesnych problemów rachunkowości (Contemporary Accounting Research, CAR)? CAR 2022 przede wszystkim pokazał dominującą rolę badań opartych na dostępie do dużych i bardzo dużych zbiorów danych (wtórnych). Media społecznościowe, ogłoszenia, posty, tweety, newsy, czy kampanie społeczne dostarczają milionów danych, a oprogramowanie do ich obróbki oferuje setki możliwości analiz i poszukiwań związków  – antecedencji,  kategorii,  trendów czy zmian przestrzeni geograficznej.  Badania nad konkurowaniem bazują np. na  publikowanych,  pojawiających się i znikających ogłoszeniach  o pracę, analizie ich treści, specyfiki poszukiwanych kompetencji czy zasięgów. Analizy setek nagrań z okresowych spotkań z akcjonariuszami mogą służyć do badań nad strategiami legitymizowania działań, translacji ryzyka czy rozproszonego przywództwa. To tylko dwa pierwsze z brzegu przykłady.

No cóż, nie tylko przedsiębiorstwa orientują się na data-driven strategies. Współczesna nauka staje się ogromnie zależna od niewyobrażalnie dużych zbiorów danych o niezwykle  różnorodnych formatach i formach.

A dla zainteresowanych CAR 2022:

https://web.cvent.com/event/60ec1723-c2d0-41e6-9474-c879f13e9f8d/summary